14 медичних закладів, близько сотні сімейних лікарів, фельдшерів, медсестр долучаються до тренінгу «Пацієнтооієнтованість», що триватиме впродовж червня-липня 2023 року.
Навчання для медичного персоналу підготували і провели експерти ГО «Академія Сімейної Медицини України» спільно з USAID Ukraine - USAID Україна.
Головна мета проєкту - удосконалити навички ефективної комунікації з населенням для підтримки у пацієнтів прихильності до лікування.
Тренінг допоміг учасникам оволодіти новими навичками, зокрема, активним слуханням, виявленням мотивації пацієнта і створення ефективного спільного плану дій. Це дозволяє медичним працівникам створювати підтримуюче середовище для пацієнтів, що сприяє покращенню їх взаємодії зі здоров'ям. Тренерами навчання стали Катерина Поштарук — сімейна лікарка, яка кілька років сама брала участь у подібних навчаннях участь, а також Орест Куленич — співзасновник ГО «Академії Сімейної Медицини України», сімейний лікар, а також батько 7 дітей.
«Моє бажання, щоб всі учасники упродовж цього тренінгу могли зрозуміти, хто такий пацієнт, ставлення до нього, щоб це стало нашим життям. Ми всі дуже добре знаємо теорію, але я би хотів, щоб на практиці ми прониклися ставленням до наших відвідувачів і ким вони мають бути у наших очах», — зазначив співзасновник Академії Сімейної Медицини України Орест Куленич.
Після успішного проведення тренінгу з пацієнтоорієнтованої комунікації, учасники отримали цінні навички, що допоможуть їм у покращенні взаємодії з пацієнтами та підвищенні якості надання медичної допомоги. Вони навчилися ставити запитання, структурувати інформацію, активно слухати та реагувати на потреби пацієнтів. Також, вони засвоїли навички проведення мотиваційного інтерв'ю та підтримки прихильності пацієнтів до лікування.
Практичне відпрацювання умінь повідомляти погані новини дозволило учасникам набути впевненості під час озвучення неприємної інформації пацієнтам, зменшити їхню тривогу та стрес, надати підтримку в таких ситуаціях.
Цей тренінг відіграє важливу роль у розвитку професійних навичок медичних працівників та покращенні якості медичної допомоги, що надається пацієнтам. Він сприяє формуванню пацієнтоорієнтованої культури в охороні здоров'я та сприяє покращенню результатів лікування та задоволення пацієнтів.