Як діяти пацієнту якщо йому відмовляють у безоплатному лікуванні

Програма медичних гарантій забезпечує пацієнтам безоплатне лікування, включно з обстеженнями та ліками. Проте іноді трапляються випадки, коли в лікарні відмовляють у безоплатному лікуванні.
Це неприпустимо.

Що робити в таких ситуаціях?

  • Перш за все, зверніться до керівника лікарні або до власника закладу охорони здоров’я — відповідного органу місцевої влади.
  • Якщо це не допомогло, подайте скаргу до НСЗУ Національна служба здоров'я України.
  • Дзвінок до контакт-центру НСЗУ чи подання скарги — це не формальність. Вони реагують на кожне звернення.

Строк розгляду скарги — 30 робочих днів, але здебільшого це займає до десяти робочих днів.

Щоб правильно подати скаргу, потрібно надати всю наявну інформацію про порушення прав пацієнта. Інакше НСЗУ звернеться до заявника для уточнення, і розгляд скарги займе більше часу.

У скарзі обов’язково вкажіть:

  • Прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження (день, місяць, рік). Якщо скаргу подає третя особа, потрібно надати документи, що підтверджують ваше право представляти інтереси іншої особи.
  • Дату події.
  • Назву лікарні. Додайте код ЄДРПОУ, якщо є можливість.
  • Посаду, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка вимагала оплату або відмовила у наданні медичної послуги.
  • Деталі ситуації.
  • Суму коштів, яку витратили або яку вимагали. Додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги, які довелося купити за власний кошт.
  • Контакти для зв’язку.

Можливі порушення:

  • Вимагання коштів за послуги, гарантовані Програмою медичних гарантій.
  • Вимагання купівлі ліків або розхідних матеріалів (стерильних наборів, рентгенівських плівок тощо).
  • Примус до сплати “благодійного” внеску.
  • Неетична поведінка співробітників.
  • Відмова у виписці е-рецепту на “Доступні ліки”.


Подати скаргу до НСЗУ можна:

  • Через електронну форму на сайті: https://service.e-health.gov.ua/.../osobisti.../citizen-form або за безоплатним номером 16-77.
  • Надіславши лист електронною поштою info@nszu.gov.ua або звичайною поштою (проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073).
  • Написавши звернення на особистому прийомі громадян.
Поділитися:
Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування
Дивитись більше:
03.10.2025

До уваги декларантів «Медичного центру Сім'я»!

У зв’язку з відпусткою у нашому Центрі...

02.10.2025

02 жовтня 2025 року Комунальним некомерційним підприємством «Медичний центр Сім’я» оголошено відкриті...

01.10.2025

01 жовтня 2025 року Комунальним некомерційним підприємством «Медичний центр Сім’я» оголошено відкриті...

29.09.2025

29 вересня 2025 року КНП «Медичний центр сім’я» укладено договір про закупівлю «Система ПР (інфузійна),...

Колл-центр МЦ Сім'я:
Гаряча лінія МОЗ:
Колл-центр МОЗ:
Адреса:
89600, Закарпатська обл., м. Мукачево, вул. Ярослава Мудрого, буд. 48
АЗПСМ №1:
GPS: 48.434689058784, 22.715515494347
Графік роботи:
Пн-Пт з 8:00 до 18:00

АЗПСМ №1

АЗПСМ №1