Як діяти пацієнту якщо йому відмовляють у безоплатному лікуванні

Програма медичних гарантій забезпечує пацієнтам безоплатне лікування, включно з обстеженнями та ліками. Проте іноді трапляються випадки, коли в лікарні відмовляють у безоплатному лікуванні.
Це неприпустимо.

Що робити в таких ситуаціях?

  • Перш за все, зверніться до керівника лікарні або до власника закладу охорони здоров’я — відповідного органу місцевої влади.
  • Якщо це не допомогло, подайте скаргу до НСЗУ Національна служба здоров'я України.
  • Дзвінок до контакт-центру НСЗУ чи подання скарги — це не формальність. Вони реагують на кожне звернення.

Строк розгляду скарги — 30 робочих днів, але здебільшого це займає до десяти робочих днів.

Щоб правильно подати скаргу, потрібно надати всю наявну інформацію про порушення прав пацієнта. Інакше НСЗУ звернеться до заявника для уточнення, і розгляд скарги займе більше часу.

У скарзі обов’язково вкажіть:

  • Прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження (день, місяць, рік). Якщо скаргу подає третя особа, потрібно надати документи, що підтверджують ваше право представляти інтереси іншої особи.
  • Дату події.
  • Назву лікарні. Додайте код ЄДРПОУ, якщо є можливість.
  • Посаду, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка вимагала оплату або відмовила у наданні медичної послуги.
  • Деталі ситуації.
  • Суму коштів, яку витратили або яку вимагали. Додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги, які довелося купити за власний кошт.
  • Контакти для зв’язку.

Можливі порушення:

  • Вимагання коштів за послуги, гарантовані Програмою медичних гарантій.
  • Вимагання купівлі ліків або розхідних матеріалів (стерильних наборів, рентгенівських плівок тощо).
  • Примус до сплати “благодійного” внеску.
  • Неетична поведінка співробітників.
  • Відмова у виписці е-рецепту на “Доступні ліки”.


Подати скаргу до НСЗУ можна:

  • Через електронну форму на сайті: https://service.e-health.gov.ua/.../osobisti.../citizen-form або за безоплатним номером 16-77.
  • Надіславши лист електронною поштою info@nszu.gov.ua або звичайною поштою (проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073).
  • Написавши звернення на особистому прийомі громадян.
Поділитися:
Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування
Дивитись більше:
22.11.2024

Сімейні лікарі нашого центру вкотре взяли участь у дводенному тренінгу з підтримки...

22.11.2024

До уваги декларантів «Медичного центру Сім'я»!

У зв’...

20.11.2024

☝️Вчора, 19 листопада, в нашому закладі відбулася перша зустріч на Школі відповідального...

15.11.2024

Сімейна лікарка нашого центру Кристина Волонтир відвідала Конференцію в м.Київ на тему:...

Колл-центр:
Адреса:
89600, Закарпатська обл., м. Мукачево, вул. Ярослава Мудрого, буд. 48
АЗПСМ №1:
GPS: 48.434689058784, 22.715515494347
Графік роботи:
Пн-Пт з 8:00 до 18:00

АЗПСМ №1

АЗПСМ №1