Чи може пацієнт передавати лікарю дані з смс

Останніми днями в інформаційному просторі з’явилися публікації, що швидко поширюються про те, що лікарі та медсестри зв'язуються з пацієнтами та запитують підтвердження на ті чи інші дії лікаря в електронній системі охорони здоров'я (ЕСОЗ).

Чи телефонують медичні працівники пацієнту, аби отримати підтвердження дій в ЕСОЗ?

Так, існують процеси, у яких медичному працівнику необхідно отримати підтвердження тієї чи іншої інформації у пацієнта. При цьому отримати таке підтвердження можливо не обов'язково відвідуючи лікаря.

Так, зокрема, лікар може особисто зателефонувати пацієнту або ж зв'язатися іншими засобами телекомунікації (через месенджери) у разі:

  • якщо в процесі проведення верифікації лікарем виявлено, що у персональних даних пацієнта допущено помилку або неточність
  • лікар по телефону уточнить, чи актуальні дані пацієнта та за потреби – змінить їх. Для цього пацієнт має повідомити лікарю код підтвердження з повідомлення.

Зверніть увагу, що в ЕСОЗ не передбачена жодна “тимчасова перереєстрація” та її підтвердження через СМС.

Рекомендації: що робити, якщо вам телефонує людина, яка представляється медичним працівником?

Переконайтеся, що вам телефонує ваш сімейний лікар чи його представник (реєстратор закладу або медична сестра/брат).

Якщо це дійсно ваш лікар чи його представник – обговоріть із лікарем, для чого потрібне підтвердження даних. Перевірте свої смс-повідомлення та viber від відправника “ESOZ” та назвіть лікарю відповідний код.

Якщо ви не знаєте даних свого лікаря чи маєте певні сумніви – запитайте, з якого медичного закладу вам телефонують, і зателефонуйте туди самостійно, використовуючи офіційний номер (наприклад, з сайту лікарні).

Якщо все ще маєте сумніви, зверніться на прийом до свого сімейного лікаря особисто та за нагоди – познайомтеся із ним. Лікар пояснить вам необхідність, чому потрібно підтвердити ваші дані.

Пам’ятайте: справжній медичний працівник не проситиме вас надати інформацію про банкові паролі чи фінансові дані.

У яких випадках пацієнт отримує СМС?

  • при реєстрації в ЕСОЗ або оновленні персональних даних – для підтвердження введених даних та номера телефону;
  • при поданні декларації лікарю – для підтвердження вибору лікаря;
  • при створенні плану лікування – для підтвердження створення плану у ході лікування хронічних захворювань;
  • при запиті доступу до медичних даних пацієнта – для підтвердження доступу лікаря до певних медичних записів пацієнта;
  • при отриманні е-направлення;
  • при формуванні е-рецепта;
  • при формуванні медичного висновку про тимчасову непрацездатність (для е-лікарняного).

Національна служба здоров'я України звернулася до Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки, а також до проєкту BRAMA щодо спростування опублікованих повідомлень, а також передала інформацію про випадки, коли лікар може телефонувати пацієнту та запитувати код підтвердження.

Поділитися:
Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування
Дивитись більше:
22.08.2025

22 серпня 2025 року Комунальним некомерційним підприємством «Медичний центр Сім’я» оголошено відкриті...

20.08.2025

20 серпня 2025 року Комунальним некомерційним підприємством «Медичний центр Сім’я» оголошено відкриті торги, що...

20.08.2025

До уваги декларантів «Медичного центру Сім'я»!

У зв’язку з відпусткою у нашому Центрі...

19.08.2025

 Команда лікарів та медична сестра з нашого центру проходили другий етап навчання на...

Колл-центр МЦ Сім'я:
Гаряча лінія МОЗ:
Колл-центр МОЗ:
Адреса:
89600, Закарпатська обл., м. Мукачево, вул. Ярослава Мудрого, буд. 48
АЗПСМ №1:
GPS: 48.434689058784, 22.715515494347
Графік роботи:
Пн-Пт з 8:00 до 18:00

АЗПСМ №1

АЗПСМ №1