Чи може пацієнт передавати лікарю дані з смс

Останніми днями в інформаційному просторі з’явилися публікації, що швидко поширюються про те, що лікарі та медсестри зв'язуються з пацієнтами та запитують підтвердження на ті чи інші дії лікаря в електронній системі охорони здоров'я (ЕСОЗ).

Чи телефонують медичні працівники пацієнту, аби отримати підтвердження дій в ЕСОЗ?

Так, існують процеси, у яких медичному працівнику необхідно отримати підтвердження тієї чи іншої інформації у пацієнта. При цьому отримати таке підтвердження можливо не обов'язково відвідуючи лікаря.

Так, зокрема, лікар може особисто зателефонувати пацієнту або ж зв'язатися іншими засобами телекомунікації (через месенджери) у разі:

  • якщо в процесі проведення верифікації лікарем виявлено, що у персональних даних пацієнта допущено помилку або неточність
  • лікар по телефону уточнить, чи актуальні дані пацієнта та за потреби – змінить їх. Для цього пацієнт має повідомити лікарю код підтвердження з повідомлення.

Зверніть увагу, що в ЕСОЗ не передбачена жодна “тимчасова перереєстрація” та її підтвердження через СМС.

Рекомендації: що робити, якщо вам телефонує людина, яка представляється медичним працівником?

Переконайтеся, що вам телефонує ваш сімейний лікар чи його представник (реєстратор закладу або медична сестра/брат).

Якщо це дійсно ваш лікар чи його представник – обговоріть із лікарем, для чого потрібне підтвердження даних. Перевірте свої смс-повідомлення та viber від відправника “ESOZ” та назвіть лікарю відповідний код.

Якщо ви не знаєте даних свого лікаря чи маєте певні сумніви – запитайте, з якого медичного закладу вам телефонують, і зателефонуйте туди самостійно, використовуючи офіційний номер (наприклад, з сайту лікарні).

Якщо все ще маєте сумніви, зверніться на прийом до свого сімейного лікаря особисто та за нагоди – познайомтеся із ним. Лікар пояснить вам необхідність, чому потрібно підтвердити ваші дані.

Пам’ятайте: справжній медичний працівник не проситиме вас надати інформацію про банкові паролі чи фінансові дані.

У яких випадках пацієнт отримує СМС?

  • при реєстрації в ЕСОЗ або оновленні персональних даних – для підтвердження введених даних та номера телефону;
  • при поданні декларації лікарю – для підтвердження вибору лікаря;
  • при створенні плану лікування – для підтвердження створення плану у ході лікування хронічних захворювань;
  • при запиті доступу до медичних даних пацієнта – для підтвердження доступу лікаря до певних медичних записів пацієнта;
  • при отриманні е-направлення;
  • при формуванні е-рецепта;
  • при формуванні медичного висновку про тимчасову непрацездатність (для е-лікарняного).

Національна служба здоров'я України звернулася до Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки, а також до проєкту BRAMA щодо спростування опублікованих повідомлень, а також передала інформацію про випадки, коли лікар може телефонувати пацієнту та запитувати код підтвердження.

Поділитися:
Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування
Дивитись більше:
11.04.2025

Сьогодні, 11 квітня в нас відбулася чергова, шоста зустріч на заняттях з відповідального...

09.04.2025

Останніми днями в інформаційному просторі з’явилися публікації, що швидко поширюються про...

08.04.2025

Сьогодні з медичними працівниками Центру була чергова зустріч з сімейним лікарем з...

08.04.2025

Протягом 2-4 квітня команда нашого закладу відвідала V Освітній інтенсив для медичних...

Колл-центр МЦ Сім'я:
Гаряча лінія МОЗ:
Колл-центр МОЗ:
Адреса:
89600, Закарпатська обл., м. Мукачево, вул. Ярослава Мудрого, буд. 48
АЗПСМ №1:
GPS: 48.434689058784, 22.715515494347
Графік роботи:
Пн-Пт з 8:00 до 18:00

АЗПСМ №1

АЗПСМ №1